کاربرد ریاضی در زندگی روزمره

فروشنده
تاریخ انتشار
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
8232 بازدید
14,900 تومان

بسیاری از معلمان هنگام تدریس ریاضیات به روش های گوناگونی متوسل می شوند تا مفاهیم بیچیده ریاضی را آموزش دهند. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بیشتر دانش آموزان ایجاد انگیزه و اشتیاق آنها برای یادگیری است. انگیزه ی یادگیری را با نشان دادن کاربرد گسترده ریاضی در زندگی روزمره می توان افزایش داد. ودانش آموزان نیز همواره علاقه مند هستند که بدانند ریاضی چه کاربردی در زندگی روز مره آنان دارد. ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد. در این مقاله سعی شده است که ارتباط دروس کتب ریاضی راهنمایی با سایر علوم و همچنین کاربرد آنها در دنیای امروز ی تا حدودی بررسی شود و ارائه گردد.

ریاضیّات جای مخصوص و مهمّی را در زندگی ما دارد. در درس های حساب، هندسه و جبر، هرگز لزوم یادگیری برای زندگی عملی خاطر نشان نمی شود. هرگز از تاریخ علم صحبتی به میان نمی آید. یکی از راههای جدی برای حلّ مسئله توجه به تاریخ علم، گفتگو در باره ی مردان علم و ارتباط ریاضی با عمل است، ارتباطی که در تمام دوران زندگی بشر هرگز قطع نشده است، و کاربردهای آن در زندگی بشر کاملاً مشهود است.

از این میان آنچه حائز اهمیت است و کمتر مورد توجه قرار گرفته، ریاضی و کاربردهای عملی آن است که دانش آموزان را به چالش کشیده است؛ که چرا ریاضی می خوانیم؟ به چه درد ما می خورد؟ و کجا می توانیم از آن استفاده کنیم؟

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.