پروژه گرافیک محیطی و نگارگری و ارتباط این دو هنر
چکیده
تصویر از بدو خلقت با زندگی انسان بوده و در زندگی او نقشی داشته است.
آثار کاربردی بجای مانده نشان میدهد که انسانها همواره فضای زندگی خود را با عناصر مختلف تزیین میکردهاند
وسعی در مانوس ساختن فضای زندگی خود با روح خود داشتهاند.
در تاریخ تمدنهای گذشته نقوشی تصویری، اصلیترین عناصر هنر پردازی بودهاند. امروزه نیز باگسترش زبان و نزدیک شدن ملتها به یکدیگر نمادهای تصویری جایگاه و کارکرد خودرا درارتباطهای شهری ومحیطهای عمومی از قبیل فرودگاهها، پارکها، مکانهای ورزشی، فروشگاهها و همچنین نمایشگاههای عرضه محصولات و سایر به منظور ایجاد سریع و آسان حفظ کرده و از اهمیت ویژهای برخوردار گشتهاند .
این نمادها ضمن همگانی بودن دارای صراحت و سرعت در انتقال مفاهیم و زیبایی و سادگی در خود هستند.
ایران، به هنر جهانی، نوعی نقاشی عرضه داشته که دارای ویژگیهای منحصر به فرد و در نوع خود، ممتاز است. در مورد توجه وافر هنرشناسان غرب و شرق » مینیاتور « سال های اخیر و دهه های گذشته، نگاره های شرقی به ویِژه ایرانی قرار گرفته است.
بسیاری از هنرمندان دوران معاصر به ارزش ها و ویژگی های هنر نگارگری کهن ایران پی برده و از عناصر و نشانه ها و رنگ پردازی و نور در خلق آثارشان الهام گرفته اند و حتی سبکهای جدیدی را بر پایه نگارگری پایه ریزی کرده اند. در این پروژه سعی شده اول با بررسی تعاریف مرتبط با گرافیک محیطی و بعد بررسی نگارگری به جایگاه و اهمیت این دو هنر پی برد و ارتباط بین گرافیک محیطی و نگارگری در محیط را مورد بررسی قرار داد.
کلمات کلیدی: گرافیک،گرافیک محیطی،نقاشی، مینیاتور، نگارگری
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.