کاراموزی در شرکت فراوری فندوق

کاراموزی در شرکت فراوری فندوق
فروشنده
تاریخ انتشار
۲۲ آذر ۱۳۹۷
دسته بندی
تعداد بازدیدها
11438 بازدید
11,900 تومان

کاراموزی در شرکت فراوری فندوق

تاریخچه کارخانه

شرکت طلای قرمز اشکور  در سال ۱۳۸۵ توسط جناب آقای علی اکبر جوانمرد که از اهالی بومی منطقه اشکورات رحیم آباد رودسر می باشد،  در یکی از بهترین مناطق جغرافیایی گیلان در ارتفاعات اشکورات  شهرستان رودسر شروع به کار نمود و اکنون حدود ده سال تجربه در زمینه تولید فراورده های فندق را داراست.

این شرکت در زمینه فراوری فندق به صورت برشته، ترک زده( فندق خندان) و مغز گیری فندق فعالیت میکند.

 

فرآوری فندق:

پیش از هرکاری جهت فرآوری فندق در کارخانه لازم است این محصول آماده فرآوری شود:

مشکل فنی:

پس از برداشت محصول باغات فندق، اولین فعالیتی که روی محصول جهت فراوری انجام می شود جداسازی پوست سبز آن است.

با توجه به لزوم گسترش سطح زمین زیر کشت فندق و در مقابل کمبود نیروی کار انسانی در روستاها و با در نظر داشتن این مسئله که در حال حاضر مراحل کاشت، داشت، برداشت و آماده سازی این محصول جهت فراوری کاملا به صورت سنتی انجام می شود در سال های اخیر نیاز مبرم به وجود دستگاه های مکانیکی و به طور واضح دستگاه های مکانیکی پوست گیر پوست سبز فندق  جهت فرآوری محصول باغات فندق احساس می شود.

هدف از ساخت این چنین دستگاهایی بالا بردن سرعت پوست گیری فندق بدون آسیب رسانی به آن جهت آماده سازی فندق برای فرآوری در کارخانجات و جلوگیری از دور ریز فندق به دلیل مدت زمان طولانی انبار شدن می باشد.

 

وضعیت دانش پیشین:

اخیراً(سالهای ۸۹ الی ۹۳) دستگاه هایی دست ساز با قابلیت پوست گیری فندق تولید شده است که بدلیل طراحی نامناسب و استفاده از پیچ و مهره جهت جداسازی پوست سبز فندق بصورت تهت فشارقرار دادن به یک قلطک آهنی موجب آسیب رساندن به محصول می شده است.

در نمونه های قبلی ساخته شده به دلیل عدم توجه به حساسیت فندق و شکنندگی آن، فندق در درون دستگاه دچار ترک خردگی و شکستگی می شد که در نتیجه بعد از گذشت اندک زمانی باعث خرابی و دور ریز می شده است.

این خود انگیزه ای شد جهت ساخت دستگاه جدید و تغییر کامل الگو از حالت ضربه ای با اجسام سخت و خشن به الگوی مالش فندق بین پره و دیواره پلاستیکی. به این صورت توانستیم این مشکل را رفع و دستگاهی ایمن را جهت پوستگیری پوست سبز فندق ارائه دهیم.

 

 

راه حل ارائه شده:

معایب موجود در دستگاه های ساخته شده به شرح زیل است:

۱-خط انداختن و شکستن فندق

۲-سیاه کردن فندق

۳-مخلوط کردن و بیرون دادن پوست سبز و فندق به همراه هم

۴-و همچنین در روش سنتی زمان گیر بودن پوست گیری فندق به وسیله دست.

شرح دستگاه جدید:

این دستگاه از اجزای زیل تشکیل شده است:

دارای یک مخزن هم زن استوانه ای شکل از جنس  فلز است که درون آن با لایه ای از لاستیک پوشش داد شده است و دارای یک محور هم زن با پره هایی از جنس لاستیک می باشد که به کمک یک دینام به حرکت در آمده و باعث مالش فندق وارد شده به درون آن با دیواره لاستیکی شده که در نتیجه باعث جداسازی پوست و دانه فندق از یکدیگر می شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.