پروژه واژه های مدیریت رفتار سازمانی
مقدمه
انسانها همچنان مهرههای اصلی سازمان راتشکیل میدهندبه طو ریکه موفقیت سازمانها در تحقق اهدافشان،وابسته به نحوه نگرش آنها به انسان و چگونگی به کارگیری نیروهای انسانی است.
روابط انسانی و توجه به شخصیت انسان،گرچه ازقرنها پیش مطرح شده بود اما تا قبل ازقرن بیستم پدیدهای گمنام وناشناخته تلقی میشدزیرا قبل ازانقلاب صنعتی ، ارزش انسان با ماشینآلات و ابزار مکانیکی برا بر دانسته می شد.
بهطوری که در ۱۸۰۰«رابرت آون» به نقش روابط انسانی در سازمانها توجه کرد. پس ازاو «آندرواور» عامل انسانی درامر تولیدرا مورد بحث قرار داد و اهمیت آن را تشریح کرد پس از این دو دانشمند، «وینسون» نکات مهمی را بر بنیاد ریشهای روابط انسانی افزود.
روابط انسانی
فرآیند برقراری وحفظ روابط هدفدارودو جانبه بین اعضای یک سیستم با تامین نیازهای فردی وگروهی واحساس رضایت و به وجود آمدن انگیزش و رسیدن به اهداف سازمان.
اهداف روابط انسانی:
۱– شناخت خصوصیات فردی.
۲- شناخت کنش ها و واکنش ها.
۳- شناخت ریشه ها تفاوت ها واختلاف ها.
۴- پیدا کردن راههای علمی جلب همکاری.
۵- به وجود آوردن جو مناسب.
۶- تقویت روحیه و جلب رضایتمندی افراد.
۷- ارضاء و بر آوردن نیازهای منطقی.
۸- برقراری روابط عمومی.
۹- مطالعه و بررسی و یافتن شیوه های مدیریت و رهبری مناسب درسازمان.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.