بنا به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، آموزش عالی وارد دوران جدیدی شده است
که رقابت و کیفیت مشخصه های اصلی آن محسوب می شوند.
فیگنبوم که از پایه گذاران مدیریت کیفیت محسوب می شوند، معتقد است
کیفیت آموزش عامل کلیدی در رقابت پنهان بین کشورها ست چرا که کیفیت
محصولات و خدمات درهر کشوربر اساس نحوه تفکر،عمل و تصمیم گیری مدیران معلمان،
اقتصاددانان،مهندسان و سایرگروه های تحصیل کرده اجتماع شکل می گیرد .
از طرف دیگر،خود آموزش بخصوص آموزش عالی نیز در بسیاری از کشورها به محیطی رقابتی کشیده شده است،
رقابتی که،به گفته فریمن، نتیجه گسترش بازارهای جهانی آموزش عالی از یک سو،و کاهش حمایتهای مالی دولتها از بخش آموزش عالی از سوی دیگر بوده است .
در این وضعیت که شباهت زیادی با سایر محیطهای تجاری یافته است، ترکیبی از کیفیت و قیمت تعیین کننده وضعیت رقابتی مؤسسات خواهند بود.
از جمله مبانی جامعه اطلاعاتی آموزش است. منتهی سبک و سیاق آن با شکل قدیمیاش فرق دارد.
انتقال میراث فرهنگی پیشینیان به آیندگان و بیشک کسب مهارتهای فردی و اجتماعی بدون نظام آموزشی منسجم میسر نیست. نظام آموزشی که مخاطبان گسترده دارد. در حقیقت رابطهای دو طرفه است، یک سمت آن معلم و سمتدیگر یادگیرنده است.
کنشهای متقابل نمادین ایجاد شده، مجموعهای را میسازد که ناآگاهی از ساختار فرهنگی دو جانبه آن عدم کارآیی لازم در مسیر رشد و تکامل تواناییهای فکری را به دنبال خواهد داشت.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.