مقاله رسانه های اجتماعی

مقاله رسانه های اجتماعی
فروشنده
تاریخ انتشار
۲ دی ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
7309 بازدید
28,900 تومان

پایان نامه رسانه های اجتماعی

چکیده

رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات امروزه مخاطب گسترده ای در جهان و ایران دارند.

این در حالی است که رسانه های اجتماعی (social Media)مانند فیس بوک،

توئیتر، یوتیوب و گوگل پلاس نیز درصد مخاطب زیادی داردند، اما رشد بیشتری نسبت به رسانه های جمعی دارند.

از زمانی که چاپ به عنوان بستر رسانه ای جمعی ظهور کرد تا موقعی که اینترنت

به عنوان پلتفرم ظهور رسانه های آنلاین، هیچکس فکرش را نمی کرد که تعاملات

رسانه ای امروز چنین شود؛ رسانه هایی با عنوان رسانه های اجتماعی رشد بیشتری از سایر رسانه ها داشته باشند و مخاطب را قاپیده باشند.

نویسنده در این مقاله سعی می کند، به طور گذرا تفاوت رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی را بررسی کند تا مسیر فعالیت در این رسانه ها روشن و هموار شود. بعد به تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی اشاره می کند و در آخر،

قاعده های استفاده از رسانه های اجتماعی برای سازمان های خبری و رعایت نکات اخلاقی این حوزه را بررسی می کند.

کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی، رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی، سازمان های خبری

 

مقدمه

رسانه های اجتماعی در حال جوش و خروش از طریق محتوا هستند. پویایی که کاربران آنها را خلق و به اشتراک می گذارند.

بنابراین سرمایه ی اجتماعی در رسانه های اجتماعی وجود دارد که هر رسانه، سازمان یا دولتی به دنبال استفاده از این سرمایه ی اجتماعی است.

رسانه های اجتماعی امروزه به عنوان عامل تحولات و تغییرات در عصر حاضر محسوب می شوند؛

رسانه هایی که به نظر می رسد قرار است جا پای رسانه های جمعی قرار دهند؛ زیرا جنس مخاطب این رسانه ها مخاطب منفعل نیست،

بلکه جنس آنها کاربران تولیدی محتوا است. امروزه مخاطب در رسانه های اجتماعی حضور بیشتری و تعاملات سریع تری نسبت به رسانه های جمعی دارند.

سرعت و شتاب اخبار امروز به نحوی گسترش یافته است که دیگر مخاطب،

تحمل و صبر با تأخیر اخبار را ندارد و به دنبال اخبار لحظه ای و پوشش همه جانبه است.

اینجاست که دیگر مخاطب تحمل ندارد و به سوی رسانه های اجتماعی می رود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.