مقاله برنامه های کاربردی فوق ابتکاری بر مشکلات محل تسهیلات گسسته

مقاله برنامه های کاربردی فوق ابتکاری بر مشکلات محل تسهیلات گسسته
فروشنده
تاریخ انتشار
۶ دی ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
11299 بازدید
5,500 تومان

مقاله برنامه های کاربردی فوق ابتکاری بر مشکلات محل تسهیلات گسسته

چکیده

این مقاله یم بازبینی مشروحی از برنامه های کاربردی فوق ابتکاری بر مشکلات محل تسهیلات گسسته را فراهم میکند . هدف این مقاله ارایه ی خلاصه ای دقیق از رویکرد های راه حلی بر پایه ی ۴ الگوریتم فرا ابتکاری است : الگوریتم ژنتیکی جستجوی ممنوع بهینه سازی ازدحام ذرات و جستجوی پراکنده برای برای متغیر های مختلف مشکلات محل تسهیلات گسسته . چنین خلاصه ای انتظار می رود برای محققانی که به هر یک از متغیر های مشکلات محل تسهیلات گسسته علاقمند اند   مفید باشد چرا که این مقاله برای هر الگوریتم فرا ابتکاری مقاله بازبینی مشروحی از متغیر های مختلف که الگوریتم ها اجرا میشوند و همچنین جزییات اجرای انها ارایه میدهد .

بنابراین یک پژوهش میتواند یک روش پیشرفته ای را برای متغیر های دیگر به منظور حل مشکلات متغیر های در دست بکار بگیرد . بر اساس بازبینی ما از این مقالات ما همچنین تعدادی مشاهدات را به منظور شناسایی شکاف های تحقیقاتی و بر جسته سازی جهت برای تحقیقات اینده  ما مشاهداتی را گزارش میکنیم .

مقدمه

مشکلات محل تسهیلات گسسته از گسترده ترین مطالعات مشکلات بهینه سازی ترکیبی است . برای مسال مشکلات محل زندگی واقعی به عنوان الگویی از مشکلات تسهیلات محل اصلح یا غیر اصلح در نظر گرفته شده است . مشکلات مرکز p برای تعیین محل خدمات اورژانسی مانند امبولانس ها خدمات پزشکی و ماشین ون های پلیس مورد استفاده قرار گرفته است . و همچنین مشکلات موقعیت یابی مراکز پخش برای خدمات رسانی به مشتریان با زمان محدود به عنوان الگویی برای پوشش دهی مشکلا ت مکانی در نظر گرفته شده است . متغیر های دیگر مانند p مشکلات میانه و p مشکلات  پراکندگی در زندگی واقعی کاربرد دارد . یک بازبینی مشروح از متغیر های مختلف  مشکلات تسهیلات گسسته ی مکانی و کاربردشان در جدول ۳۰ قراداده شده است .

رویکرد های راه حلی متفاوت ارایه شده اند و برای متغیر های مختلف استفاده شدند. چون تمامی متغیر های مشکلات تسهیلات مکانی گسسته از نوع NP سخت هستند روش های دقیق محدود هستند . از این رو بیشتر مشکلات محل تسهیلات گسسته زندگی واقعی از طریق فن اوری هوشمند و الگوریتم های فرا ابتکاری حل میشوند . در حالی که رویکرد های فن اوری هوشمند بیشتر برای مشکلات خاص هستند الگوریتم های فرا ابتکاری یک ساختار مستقل  مشکل  است که از اجزایی که مشکلات مربوط به اطلاعات را به کار می بندند  تجهیز شده است . در حالی که تحقیقات بسیاری در حوزه ی الگوریتم های ابتکاری بر اساس رویکرد های راه حلی در دهه ی گذشته انجام شده و بسیاری از این رویکرد ها برای بهتر کردن مشکل الگوریتم های فرا ابتکاری تاسیس شده اند به بهترین دانش ما هیچ بازبینی مشروحی از ادبیات در این رویکرد ها در دسترس نیست . اگرچه بررسی ادبیات مشابهی برای مشکلات میانه ی p در دسترس اس اما با زمینه ی مخصوصی محدود شده است . هدف این پژوهش پر کردن این شکاف ها با ارایه ی یک باز بینی مشروح از ادبیات در برنامه های کاربردی فوق ابتکاری در حل مشکلات تشهیلات مکانی گسسته می باشد .

به خصوص ما کاربرد های منتشر شده از ۴ الگوریتم ابتکاری که الگوریتم ژنتیکی پژوهش ممنوع بهینه سازی ازدحام ذرات و پژوهش پراکنده در حوزه ی مشکلات محل تسهیلات گسسته است را بازبینی میکنیم .  در حالی که بیشتر مقالات بازبینی در رویکرد های راه حلی برای مشکلات کلاسی یک بررسی از هریک از مشکلات کلاس را ارایه میدهد در ایم پژوهش ما رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده ایم و و بررسی را با رویکرد های راه حلی مانند الگوریتم های فرا ابتکاری و ارایه میدهیم و با هریک از الگوریتم ها ما ادبیات را با مشکلات کلاسی که مربوط به ان است دسته بندی میکنیم . ما برای رویکردی که از ان استفاده کرده ایم ۴ دلیل داریم .

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.