دانلود مقاله بررسی نگرش معلمان و دانش اموزان به شیوه های ارزشیابی رشته علوم تربیتی
مقدمه
ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻭﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ
ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ۶۴ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯ ﻭ ۶۴ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.ﺟﻬﺖ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ،
۲ ﻋﺪﺩ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺳﺌﻮﺍﻻﺕﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻳﻜﻲ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۱۰ ﺳﺌﻮﺍﻝﻭ
ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻭﻳﮋﻩ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۰ ﺳﺌﻮﺍﻝ ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﺪ، ﻛﻪﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ:
ﺍﻛﺜﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﻣﻌﻠّﻤﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﻛﺘﺒﻲ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﻮﺩ
ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺭﺍ ﻛﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻧﻤﺮﻩ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻣﻲﻛﻨﺪ .
ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﻛﻴﻔﻲ ﻭ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﺭﻭﺵ ﻋﻤﻠﻲ ﻭ ﺷﻔﺎﻫﻲ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﺎ
ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺍﺳﺖ . ﺍﻛﺜﺮ ﻣﻌﻠّﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﻻﻳﻞ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻲ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﻣﻲ
ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩ . ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﻤﻠﻲ ﻭ ﺷﻔﺎﻫﻲ ﺩﺭﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﻓﻊ ﺍﺑﻬﺎﻣﺎﺕ ﺟﺰﺋﻲ ﺁﻧﻬﺎﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺴﺌﻠﻪ :
ﻫﺪﻑ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕﻣﻄﻠﻮﺏ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ
ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺯﺳﻪ ﻣﺮﺣﻠﺔ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:.۱ ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ .۲ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ .۳ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ
ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺩﺭﺍﺻﻼﺡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ
ﻳﺎﺩﺩﻫﻲ ﻭ ﻧﻈﺎﻡﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻭ ﻫﻤﺴﻮ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺭﻛﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﺳﺖ .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.