نگرش معلمان ودانش اموزان به رشته علوم تربیتی

نگرش معلمان ودانش اموزان به رشته علوم تربیتی
فروشنده
تاریخ انتشار
۱۰ دی ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
8224 بازدید
9,900 تومان

دانلود مقاله بررسی نگرش معلمان و دانش اموزان به شیوه های ارزشیابی رشته علوم تربیتی

مقدمه

ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻭﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ

ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ۶۴ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯ ﻭ ۶۴ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.ﺟﻬﺖ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ،

۲ ﻋﺪﺩ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺳﺌﻮﺍﻻﺕﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻳﻜﻲ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۱۰ ﺳﺌﻮﺍﻝﻭ

ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻭﻳﮋﻩ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۰ ﺳﺌﻮﺍﻝ ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﺪ، ﻛﻪﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ:

ﺍﻛﺜﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﻣﻌﻠّﻤﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﻛﺘﺒﻲ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﻮﺩ

ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺭﺍ ﻛﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻧﻤﺮﻩ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻣﻲﻛﻨﺪ .

ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﻛﻴﻔﻲ ﻭ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﺭﻭﺵ ﻋﻤﻠﻲ ﻭ ﺷﻔﺎﻫﻲ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﺎ

ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺍﺳﺖ . ﺍﻛﺜﺮ ﻣﻌﻠّﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﻻﻳﻞ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻲ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﻣﻲ

ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩ . ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﻤﻠﻲ ﻭ ﺷﻔﺎﻫﻲ ﺩﺭﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﻓﻊ ﺍﺑﻬﺎﻣﺎﺕ ﺟﺰﺋﻲ ﺁﻧﻬﺎﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺴﺌﻠﻪ :

ﻫﺪﻑ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕﻣﻄﻠﻮﺏ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ

ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺯﺳﻪ ﻣﺮﺣﻠﺔ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:.۱ ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ .۲ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ .۳ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ

ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺩﺭﺍﺻﻼﺡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ

ﻳﺎﺩﺩﻫﻲ ﻭ ﻧﻈﺎﻡﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻭ ﻫﻤﺴﻮ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺳﺖ.

ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺍﺭﺯﺷﻴﺎﺑﻲ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺭﻛﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﺳﺖ .

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.