خلاصه کتاب آموزش و پرورش تطبیقی

فروشنده
تاریخ انتشار
۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها
2336 بازدید
30,000 تومان

تعریف آموزش و پرورش تطبیقی :

تطبیق و مقایسه به عملی اطلاق می شود که د رآن دو یا چند پدیده را در کنار هم قرار داده،

به منظور یافتن وجوه اختلاف و تشابه ،آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم .

اصطلاح «آموزش و پرورش تطبیقی »را نخستین بار مارک آنتوان ‍‍ژولین

در سال ۱۸۱۷ با انتشار طرح و نظرات اولیه اثری درباره ی آموزش و پرورش تطبیقی مطرح کرد ؛

با این وصف تا چندی پیش ،بیشترنویسندگان فرانسوی «علم تعلیم و تربیت تطبیقی »

را بر آن ترجیح می دادند .هر یک از این اصطلاحات معنای خاصی دارد که لازم است بررسی شود .

فواید وکاربرد مطالعات تطبیقی :                        

آموزش و پرورش تطبیقی علمی است چند رشته ای.

محقق آموزش و پرورش تطبیقی

با این که لازم است در یک زمینهِ خاص مرتبط با موقعیت های تربیتی اطلاعات تخصصی داشته باشد

اما باید از زمینه های دیگر نیز مطلع باشد. در واقع، این به ماهیت رویدادها و موقعیت های آموزشی مربوط می شود

که به جهت پیچیدگی شان لازم است از ابعاد متفاوت ولی مکمل به آنها نگاه شود.

آموزش و پرورش تطبیقی منجر به شناخت می شود.

این شناخت به جز آن که سبب توسعهِ دانش آموزش و پرورش تطبیقی می شود،

چگونگی و چرایی موقعیت های تربیتی را به مسئولان و مربیان نظام های آموزشی می شناساند.

از بُعد روش شناسی، نگرش مقایسه ای باعث می شود

پژوهشگران نظام های آموزشی از شباهت ها و تفاوت های موجود در میان پدیده های آموزشی

آگاه شوندوازهرگونه نگرش افراطیدرپذیرشیاردالگوهای مو فق نظام های آموزشی دیگر دوری جویند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.