تحقیق در رابطه با کنترل کیفی ماهی منجمد

تحقیق در رابطه با کنترل کیفی ماهی منجمد
فروشنده
تاریخ انتشار
۲۰ آذر ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
5672 بازدید
15,000 تومان

بهترین هارا ارزان از ما بخرید

تحقیق در رابطه با کنترل کیفی ماهی منجمد

برای تشخیص کیفیت ماهی، باید متغیر‌های مرتبط با این منبع پروتئینی را با دقت فراوانی بررسی و اندازه‌گیری نمود. هم‌چنین باید افراد مسئولی آزمایش‌های مجزای مربوط به هر گونه را انجام دهند و تأثیرات محیط اطراف، ترکیبات، نحوه استحصال و نحوه آماده‌سازی را برای هر‌گونه بررسی کنند. این در حالی است که تنها از یک شاخص کیفی نمی‌توان جهت تشخیص و مطابقت همه آزمایش‌ها با استاندارد‌‌ها استفاده کرد. هم‌چنین باید پذیرفت که تغییرات

فیزیکی، بیوشیمیایی، شیمیایی و میکروبیولوژی نیز اثرات متقابلی بر روی یکدیگر دارند.

می‌توان از آزمایش‌های مختلفی جهت تخمین درجه فساد در ماهی استفاده نمود. این آزمایش‌ها شامل شمارش کلی باکتری‌ها، مقدار کل باز‌های فرار، تری‌متیل‌آمین، مقدار کل مجموعه ترکیبات فرار احیاء‌کننده، آنزیم‌های حسی درون کارخانه، شاخص انکسار مایع درون چشم ماهی، پارامتر‌های الکتریکی گوشت ماهی، اندازه‌گیری اسیدهای فرار، آمونیاک فرار و مقدار کل نیتروژن می‌باشد.

با رشد باکتری‌ها در بافت ماهی، آمین‌های فرار تولید می‌شود. یکی از این نوع بازهای فرار، تری‌متیل‌آمین (TMA) است که محصول احیاء شده ترکیب اکسید تری‌متیل‌آمین می‌باشد.  TMA به عنوان شاخص عمومی فساد در ماهی شناخته شده است. آمونیاک و مقادیر پایین منو‌متیل‌آمین و دی‌متیل‌آمین نیز از دیگر آمین‌های فرار تولید شده در ماهی می‌باشند. دی‌متیل‌آمین هنگامی تشکیل می‌شود که ماهی در حالت جمود نعشی است، ولی تری‌متیل‌آمین بعد از جمود نعشی تولید می‌شود.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.