پروژه مقایسه ی رابطهی خلاقیّت فرزندان در خانوادههای تک فرزندی با خانوادههای چند فرزندی در شهرستان رشت
خلاقیّت، بکارگیری توانائیهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است.
خلاقیت به چگونگی تفکر انسان و نتیجه آن بستگی دارد و
ثانیا مشتمل بر یافتن راهها و روش های جدید و موثر می باشد.
بنابراین بدون وجود سه ویژگی اساسی: ذهنی بودن، نوبودن و موثر بودن نمی توان لفظ خلاقیت را بر یک فرآیند و فعالیت ذهنی و یا عملکرد اطلاق نمود. پرورش کودک از دو عامل تأثیر میگیرند عواملی که حضور دارند و عواملی که غایب هستند. کودک تک فرزند در خانوادهای رشد میکند که افراد بالغ در آن حضور دارند و کودک دیگری نیست که بتواند با او ارتباط برقرار کند. هردوی این عوامل، نقشی مهم در پرورش کودکان تک فرزند دارد. و شاید این خود عاملی برای سنجش خلاقیّت باشد. والدین باید به فرزند خود کمک کنند تا او بتواند با کودکان همسن و سالش بازی کند. مدرسه یکی از مکانهائی است که چنین فرصتی را در اختیار کودکان قرار میدهد، ولی کافی نیست و باید فرصتهای دیگری را نیز مهیا کرد تا کودک بتواند با دوستان همسن و سالش ارتباط برقرار و به بلوغ و عاقلانهشدن احساسات خود کمک کند. حال خواه در خانوادهی تک فرزندی باشد یا حواه در خاندوادهی چند فرزندی، کودک میباید بستری برای رشد خلاقیت داشته باشد.
کلمات کلیدی: خلاقیّت – تعداد فرزندان و خلاقیّت – تفاوت خلاقیّت در بین فرزندان خانوادهها
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.