مقاله ماشین همگام جدید شار محوری PM با میدان DC متمرکز در استاتور
در این مقاله یک شار محوری جدید ماشین با میدان چرخشی DC بررسی میشود .
ویژگی اصلی ماشین بر روی بدنه ی جدید و ساده ای قرتر داده شده که به شار فضای خالی اصای اجازه میدهد که قابل کنترل باشد .
در حقیقت این ماشین تلاشی است برای جلوگیری از اهنربا های در حال ساخت
و در عوض یک سیم پیچ میدان در استاتور ثابت شده است تا ویژگی های دلخواه را در ماشین فراهم کند .
به این طریق شار فضای خالی میتواند بیش از یک طیف گسترده
را با هزینه ای کم وبدون ریسک مغناطیس زدایی مواد اهنرباهای دائمی کنترل کند .
در این مقاله توضیحات کامل و اصول اجرا ماشین AF-PMLESS با استاتور داخلی ارائه شده است .
سپس معادلات اندازه ماشین AF-PMLESS ارائه شد و ابعاد اصلی ماشین پیشنهادی با الگوریتم تکوینی بهینه سازی شد .
اندازه ی طراحی بهینه به وسیله ی محاسبه ی تراکم گشتاور به دست می اید .
و سرانجام تحلیل مدل عنصر محدود سه بعدی از ماشین ۱KW AF-PMLESS برای اعتبار سنجی مدل تحلیلی ایجاد شد .
مقدمه
ماشین الکتریکی یکی از مهم ترین بخش های صنعت است درنتیجه تقویت ساختار و عملکرد ان ضروری است .
به دلیل جهت شار مغناطیسی ساختار ماشین های الکتریکی در شکل های مختلف طراحی شده
و به طور کل به دو گروه ماشین شار محوری (AFM) و ماشین شار رادیکال(RFM) تقسیم شده است .
این روزها به دلیل امتیازات ساختار دیسک مانند AFM این توپولوژی برای بسیاری از کاربرده ها مانند چرخ موتور مستقیم بدون تسمه ژنراتور های باد و چرخ سیستم ذخیره سازی انرژی .
برای اکثر کاربری های صنعتی مدرن ویژگی های مورد نیاز ماشین های الکتریکی شکل مناسب
تراکم نیروی بالا بهره وری بالا و توانایی بالا در تنظیم فضای خالی شار تحت طیف گسترده ای از شرایط بار میباشد .
در میان شکل های مختلف موتور شار محوری شکل دوطرفه مخصوصا در سیستم خودروی برقی بهترین و پرکاربرد ترین است .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.