مقاله در رابطه با نقش دفاتر اسناد رسمی در توسعه کسب و کار در کشور
چکیده
امروزه دفاتر اسناد رسمی نقش بسزایی در بازار و نظم اقتصادی و اجتماعی ایفا می نمایند
به طوریکه دولت ها با برنامه ریزی دقیق و سپردن بعضی از وظایف به دفاتر،
شاهد تحولاتی در خصوص پیاده سازی هرچه صحیح تر قوانین کسب و کار در جامعه بوده اند.
به علاوه دفتار باعث جذب منابع مالی شده اند که خود عامل بسزایی در رونق بازار کسب و کار،
و در پی آن دولت گردیده است. در همین راستا تدوین ضوابط و بخشنامه های
اداری در این حوزه نیازمند درک واقعیت های روز و شناخت نیاز ها و مشکلات بازار است
تا مسائل به وجود آمده همواره راه حل قانونی داشته باشد. بنابر آمارهای مؤسسات
رسمی و غیررسمی و آنچه عملاً در بازار و انظار عمومی مشاهده مـیشود، تغییرات شاخص بهای کالا و خدمات، روندی صعودی داشته، لیکن این روند دارای یک تناسب معین نیست. لذا در این پژوهش سعی بر آن شده است تا راه کار های قانونی که قابلیت اجرایی در دفاتر اسناد رسمی را دارد بررسی و ارائه گردد.
مقدمه
ایجاد تکلیف و وظیفه در حیطه مسئولیت و شرح وظایف مسئولین یا متصدیان امری قـابل قـبول
و بـدون ایراد میباشد اما اگر ایجاد تکلیف خارج از حدود اختیارات و شرح وظایف باشد و یا بصورت غـیر منصفانه یا غیر کارشناسانه و یا هر دو به عهده مسئولین و متصدیان امور نهاده شـود غیر قابل قبول و تـحمیلی بـوده و (میتواند مشکل ساز و دردسر آفرین نیز باشد).
علیرغم اینکه هفت دهه از تصویب قوانین ثبتی و تأسیس دفاتر اسناد رسمی و دو دوره اساسی قانونگذاری در کشورمان سپری گردیده است
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.