مقاله در رابطه با مدیریت استرس شغلی

مقاله در رابطه با مدیریت استرس شغلی
فروشنده
تاریخ انتشار
۳ آذر ۱۳۹۷
تعداد بازدیدها
6235 بازدید
14,000 تومان

بهترین ها را ارزان ازما بخرید

مقاله در رابطه با مدیریت استرس شغلی

هدف کلی پژوهش حاضر بحث در مورد استرس شغلی و عواملی

که در پدید آمدن آن نقش بسزایی دارند. استرس شغلی زمانی رخ می دهد

که نیازهای محیط کار برای سازگاری و تطابق، خارج از حد منابع و توانایی آنهاست.

بسیاری از تحقیقات در رابطه با استرس شغلی بر جنبه هایی از محیط کار تمرکز کرده اند

که می تواند موجب بروز استرس در کارکنان شود. این جنبه ها به عنوان عوامل استرس زا عمل می کنند. به همین دلیل است که شناسایی استرس و عوامل آن در محیط کار امری بسیار مهم و مدیریت استرس در میان کارکنان یک هنر تلقی می گردد. امروزه مدیرانی و سازمانهایی از عملکرد بالایی برخوردارند که علاوه بر داشتن تخصص های کاری لازم، اطلاعات کافی در خصوص استرس و از آن مهمتر مدیریت و هدایت آن به سمت بهبود روابط بین فردی از طریق مهارتهای سازمانی مدیریت استرس شغلی را دارا باشند.

واژگان کلیدی: استرس شغلی، مدیریت استرس شغلی، بهبود روابط بین فرد

مقدمه

امروزه یکی از معضلات رایج در زندگی ماشینی و صنعتی استرس می باشد، که باعث ایجاد بیماریهای خطرناک جسمی و بیماریهای مختلف روانی می شود. استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیت های اعضای سازمان دارد. مدیران و کارکنان سازمان تحت تأثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاص می شوند و دست به اعمالی می زنند که سلامت فردی و سازمانی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.