مقاله تاثیر استراتژی طرح سوال بر ارتقاء درک مطلب زبان آموزان ایرانی
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر استراتژی سوال بر توانایی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان
در درک مطلب متون از طریق سوال های چندگزینه ای بوده است.دراین پژوهش ،
تعداد کلی ۱۲۰ دانش آموز مونث و مذکر شرکت نمودند،
برای تشابه دانش آموزان ، یک آزمون مهارت شامل یک آزمون درک مطلب
چندگزینه ای هیل[۱] (۱۹۸۰) در ۲۰ سوال انتخاب شده ثبت شد.
۸ متن درک مطلب چندگزینه ای هیل (۱۹۸۰) براساس هدف آزمون مقدماتی و نهایی در ۴۰ سوال انتخاب شده استفاده شد.
در این تحقیق ، دانش آموزان به دو گروه آزمایشی تقسیم شدند
هر گروه شامل ۳۰ دانش آموز مشابه
(یعنی EMG بعنوان گروه آزمایشی مذکر و EFG بعنوان گروه آزمایشی مونث )
و دو گروه کنترلی (یعنی CMG بعنوان گروه کنترلی مذکر و CFG بعنوان گروه کنترلی مونث) بوده است.
در دوره ی آموزش، دو گروه آزمایشی از دانش آموزان به مدت ۱۰ هفته آزمایش شدند.
نتیجه ی تحقیق نشان داد که استراتژی سوال تاثیر قابل توجه ای بر زبان آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان در درک مطلب متون داشته است.
مقدمه
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر استراتژی سوال بر قابلیت زبان آموزان ایرانی ایه ی سوم دبیرستان در درک مطلب متون از طریق تنها سوال چندگزینه ای بوده است. لاینس[۲] (۲۰۰۵،صفحه۶۹) نشان د ادند که “خواندن مجموعه ای از مهارت هاست که شامل استنتاج معنی از متون نوشته شده می باشد.
” اندرسون[۳] (۲۰۰۳)مطرح نمود که هدف از خواندن فهمیدن و درک است.
درک مطلب یکی از فعالیت های عمده ی کلاس انگلیسی در محیط های انگلیسی بعنوان زبان دوم می باشد.
در ایران ، زبان انگلیسی بعنوان مبحثی است که بعنوان زبان خارجی از مدرسه ی راهنمایی تدریس می شود.
اگرچه بعنوان مبحثی از مدرسه ی راهنمایی معرفی شده است،
دانش آموزان ایرانی بعنوان زبانی برای قبول نشدن در امتحان پذیرفته اند.
درک مطلب همیشه نقشی اساسی در کلاس زبان انگلیسی ایرانی بازی می کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.