دانلود مقاله یادگیری خودگردان و خودارزیابی از طریق پورتفولیوی زبان اروپایی ELP مطالعه ای تجربی در آموزش و پرورش ابتدایی
چکیده
طبق نظرات اعلام شده در شورای اروپا، خودگردانی و خودارزیابی از عناصر حیاتی در روند یادگیری زبان خارجی هستند .
پورتفولیوی(سبدپروژه) زبان اروپایی(ELP) را ابزاری می پندارند که به کاربران امکان ثبت دستاوردهای خویش از یادگیری زبان و تجربیات خود از یادگیری و استعمال زبان را می دهد. این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه ی صورت گرفته را بر روی آموزش سطح ابتدایی با اساس کار پورتفولیوی زبان اروپایی،
جهت شرکت دادن دانش آموزان در روند یادگیری خود در اسپانیا ارائه می دهد. بررسی نتایج به دست آمده ، بینشی را از خود گردانی و خودارزیابی فراگیران، تکثر زبانی، آگاهی از تنوع و سودمندی پورتفولیوی زبان اروپایی از منظر دانش آموزان و معلم ، به دست می دهد. انگیزه برای یادگیری خودگردان مشخصا افزایش داشت درحالی که مسائل خودارزیابی به سبب تازگی فرایند شناختی ، برای دانش آموزان روشن نبودند.
مقدمه
تعریف مفهوم خودگردانی فراگیر، از ابتدا بحث برانگیز بوده است. هولک از میان دیگر محققان ( کانگا آلونسو ۲۰۰۶؛
لیتل ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳؛ تاناسولاس ۲۰۰۳)، خاطرنشان می کند که خودگردانی فراگیر را می توان به صورت ، توسعه ی آگاهی در استعمال زبان دوم، ایجاد اهدافی در رابطه با آنچه ملزم به ارتقا یا یادگیری است و همچنین توانایی انتخاب بهترین روش برای تحقق این هدف و چگونگی خودارزیابی تعریف کرد.
بنسون(۱۹۹۷)، لیتل (۱۹۹۱, ۱۹۹۶, ۱۹۹۷ & 2000) و نونان (۱۹۹۹) ، خودگردانی در یادگیری زبان خارجی را همکاری متقابل میان دانش آموزان جهت بهبود مهارت های زبانی شان در زبان مقصد، می دانند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.