دانلود ترجمه انفرادی ۱ رابطه بین انگیزش و توانایی تفکر انتقادی یادگیرندگان ایرانی EFL
چکیده :
انگیزش و تفکر انتقادی به عنوان عناصر مهم کمک کننده به یادگیری شناخته شده است.
اگرچه مجموعه قابل توجه ای از تحقیقات انگیزش و تفکر انتقادی را مورد خطاب قرار داده اند (CT)، تحقیقات کمی بررسی رابطه بین دو سازه را انجام داده است.
مطالعه کنونی به منظور بررسی رابطه بین انگیزش و تفکر انتقادی در بین یادگیرندگان قبل از متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبانی خارجی انجام شده بود (EFL).
برای این منظور یک گروه از ۱۰۱ یادگیرنده زن و مرد بین ۱۸ تا ۳۴ سال،
در رشته تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEFL) از دانشگاه علم و هنر استان یزد(پایتخت استان) در ایران انتخاب شدند
و دو پرسشنامه درباره انگیزش و درباره تفکر انتقادی به آنها داده شد- رابطه بین انگیزش و (CT) با استفاده از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون بررسی شد.
تجزیه و تحلیل مقدماتی برای اطمینان از عدم نقض فرضیات نرمال، خطی و همواریانس بودن انجام شد.
نتایج این مطالعه به رد فرضیه صفر منجر شد که نشان می دهد رابطه مثبت و معنی دار بین انگیزش یادگیرندگان EFL و تفکر انتقادی وجود دارد.
(r=0/796, P<0/01) .
یافته های این مطالعه به معلمان (EFL)یادگیرندگان و توسعه دهندگان مطالب به منظور پرورش انگیزش و توانایی تفکر انتقادی یادگیرندگان کمک می کند.
کلمات کلیدی : تفکر انتقادی ، انگیزش
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.