حقوق قراردادها در انگلستان
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) جهت ارائۀ مجلات عرضه شده در پایگاه،مجوز لازم را از صاحبان مجلات، دریافت نموده است،
بر این اساس همه حقوق مادی برآمده از ورود اطلاعات مقالات،
مجلات و تألیفات موجود در پایگاه، متعلق به “مرکز نور” می باشد.
بنابر این، هرگونه نشر و عرضه مقالات در قالب نوشتار و تصویر به صورت کاغذی و مانند آن،
یا به صورت دیجیتالی که حاصل و بر گرفته از این پایگاه باشد،
نیازمند کسب مجوز لازم، از صاحبان مجلات و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) می باشد
و تخلف از آن موجب پیگرد قانونی است.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر به صفحه قوانین و مقررات استفاده از پایگاه مجلات تخصصی نور مراجعه فرمائید.
سیر تکاملی و تحول مبانی حقوق قرارداها در انگلستان
حقوق قراردادها در انگلستان در قرن نوزدهم تحت تاثیر دو عامل قرار داشته است:
الف: رویه و نظریات حقوق اروپا Continental Jurisprudence
بیشتر از همه نوشته های پوتیه Pothier حقوقدان فرانسوی
که تصویر نظریه Idealized از قرارداد در قرن هیجدهم در فرانسه داده است در رشد و تکامل و
شکل گرفتن نوسیون حقوقی مربوط به مبانی حقوق قراردهدها در انگلستان اثر داشته است.
در سال ۱۸۰۶ نوشتجات وی تحت عنوان قانون تعهدات به زبان انگلیسی ترجمه شد.
در سال ۱۸۲۲ قاضی «بست» Best رسالات پوتیه را بعد از آراء دادگا های بالاترین ماخذ و منبع معرفی کرد
و در سال ۱۸۳۵ جزء کتب درسی در انگلستان قرار گرفت.
قاضی بلاک برن Blackburn در رساله ای که در سال ۱۸۴۵ درباره «فروش» نگاشت
بارها به نظریات پوتیه استناد کرده است. پوتیه قرارداد را توافق و تلافی دو قصد میداند
Concurrence of Intentions که یکی از طرفین چیزی را به دیگری قول می دهد
و طرف دوم این تعهد را می پذیرد و قبول می کند.
بعدا حقوقدانان دانشگاهی تحت تاثیر نظریات «سونی» Sovigny قرار گرفتند
و قرارداد را ترکیب و اتحاد دو تعهد و توافق می دانست.
پولاک (یکی از حقوق دانان انگلیسی) Pollock
در مقاله ای که در سال ۱۸۷۵ تحت نام «اصول اساسی و عمومی اعتبار قرارداد در حقوق انگلستان» نوشت
و آن را به لرد لیندلی Lindly (یکی از قضات) اهدا کرد و همچنین کتاب آنسون Anson
بنام «اصول حقوق قراردادها در انگلستان» منتشره در سال ۱۸۷۹ از نظریات سونی الهام گرفته اند.
ب- دوم: عامل اقتصادی و نظریات علمای اقتصاد:
در قرن نوزدهم اقتصاد انگلستان بر پایه نظریات مکتب آزادی خواهان اداره می شد.
علمای مکتب مذکور آزادی و فعالیت اقتصادی فردی را شرط ضروری برای پیشرفت اجتماع می دانست
و منافع فرد با مصالح اجتماع مقرون و ملازم تلقی می شد
ب
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.